Uutiskirje 3/2010

Uutiskirje 3/2010

Ratkaisut

Internetpaneeleja eri tarpeisiin – osa 2: tutkimusten hinnoittelu

Ehkä yleisin harhakäsitys liittyen internettutkimusten hinnoitteluun on, että tutkimukset ovat netissä lähes ilmaisia toteuttaa. Toki osa nettitutkimuksista onkin luonteeltaan sellaisia, että tiedonkeruuvaihe ei ole kustannuksiltaan raskas kunhan perusinvestoinnit infraan on tehty. Näin on esim. verkkosivukyselyissä, pop up-tutkimuksissa tai asiakasrekistereihin perustuvissa tutkimuksissa, joissa kutsu tutkimukseen esitetään joko tietyllä verkkosivuilla kävijöille tai sähköpostitse. Sen sijaan internetpaneeleissa tilanne on usein täysin päinvastainen, ja laatu maksaa eritoten.
Lue lisää...

Taloustutkimus lanseerasi NSI Nettosuositteluindeksin

NSI on Taloustutkimuksen uusi tutkimuskonsepti asiakastyytyväisyyden ja asiakasuskollisuuden mittaamiseksi ja kehittämiseksi. Konsepti perustuu tärkeimpään yksittäiseen asiakasmittariin eli suositteluun. NSI:n taustalla on Yhdysvaltalaisen Fred Reicheldin kehittämä laajaa kansainvälistä suosiota saanut Net Promoter Score – menetelmä.
Lue lisää...

Tarvitsetko tietoja liiketoimintaympäristöstä; sen kehityksestä ja muutoksista?

Tämän päivän liiketoimintaympäristö on entistä dynaamisempi, teknologiset muutokset nopeita samoin kilpailijoiden reagoinnit. Myös asiakasuskollisuus on heikentynyt ja toimialojen välillä ja niiden sisällä tapahtuu jatkuvasti uudelleenjärjestelyjä. Muutos on mahdollisuus, mutta hyödyntäminen edellyttää pelikentän havainnointia tuoreella tavalla.
Lue lisää...

Tutkittua tietoa

Fonecta 02 02 02 on valittu parhaimmaksi puhelinpalveluksi

Tuoreimman Puhelinpalvelut-tutkimuksen mukaan vuoden 2010 paras puhelinpalvelu on Fonecta 02 02 02. Suomalaiset kuluttajat valitsivat Fonecta 02 02 02 parhaaksi yhteensä 87 eri palvelunumeron joukosta.
Lue lisää...