Uutiskirje 1/2007

Uutiskirje 1/2007


Ratkaisut


Corporate 360° - kokonaisnäkemyksellä pallo haltuun!

Yrityksen menestykseen ei ole yksiselitteistä avainta. Onnistumiseen tarvitaan toimivan strategian lisäksi tyytyväisiä asiakkaita, sitoutunut henkilöstö ja hyvä imago. Nyt Taloustutkimus on rakentanut keskeisistä eri sidosryhmien tutkimuksista kattavan tutkimuskokonaisuuden, joka palvelee yrityksiä strategian ja tavoitteiden toteuttamisessa. Lue lisää...


Virtuaaliasioinnilla uutta syvyyttä ostokäyttäytymisen tutkimiseen

Kuluttajan ostokäyttäytymistä myymälässä on tutkittu pitkään seuraamalla hänen toimiaan paikan päällä. Tutkijan läsnäolo saattaa kuitenkin haitata asiakkaan päätöksentekoa ja menetelmä on työläs ja kallis. Nyt asioinnin seuranta ja ostopäätökseen vaikuttaneiden asioiden selvittäminen voidaan hoitaa nopeasti ja kustannustehokkaasti virtuaalisessa, internetiin rakennetussa myymälässä. Lue lisää...



Tutkittua tietoa - kuluttajat


Suomi on suosittu matkailukohde pietarilaisten keskuudessa

Pietarin markkina-alueen väestö keskiluokkaistuu hyvää vauhtia. Tämä vaurastuminen näkyy myös matkailussa: alueen väestöstä 26 % on aikeissa tehdä vähintään yhden yöpymisen sisältävän ulkomaanmatkan seuraavien kolmen vuoden aikana, ja reilu neljännes matkaa suunnittelevista mainitsee Suomen yhtenä houkuttelevimmista kohdemaista. Tämä selviää juuri valmistuneesta kattavasta Pietarin alueen kuluttajatutkimuksesta. Lue lisää...


Millainen on moskovalainen kuluttaja?

Yhä useampaa suomalaisyritystä kiinnostaa luotettava markkinatutkimustieto Moskovan markkinatilanteesta. Niinpä Pietarin alueella vuoden vaihteessa tehty kuluttajatutkimus saa nyt jatkoa: asiakkaidemme toiveiden sekä Pietarista saamiemme myönteisten kokemusten siivittämänä toteutamme tänä keväänä laajan kuluttajatutkimuksen myös Moskovan alueella. Lue lisää...


Kaikkihan nyt Ruotsin markkinat tuntevat – vai tuntevatko?

Vientimäärät Suomesta Ruotsiin ovat Tullin 2006 tilastojen mukaan nousussa. Samalla suomalaiset yritykset ovat luonnollisesti yhä kiinnostuneempia ruotsalaisista kuluttajista. Nyt kaivattua markkinatietoa ruotsalaisista on vihdoin luvassa: Taloustutkimus toteuttaa tänä keväänä ensimmäistä kertaa laajan kuluttajatutkimuksen myös Ruotsissa. Lue lisää...



Tutkittua tietoa - päättäjät


Taloustutkimus on Suomen tunnetuin markkinatutkimusyritys

Peräti 98 % suomalaisista tutkimuspalvelujen hankinnasta vastaavista päättäjistä tuntee Taloustutkimus Oy:n vähintään nimeltä. Tällä osuudella Taloustutkimus säilytti tunnettuusvertailun ykköspaikan helmikuussa 2007 toteutetussa Markkinatutkimusyritysten imagotutkimuksessa. Lue lisää...



Ajankohtaista


Esomar helpottaa paneelitutkimusten ostamista

Internet- ja erityisesti paneelitiedonkeruu yleistyy maailmalla reipasta vauhtia. Internetin välityksellä tehtävät tutkimukset, joista suurin osa on juuri paneelitutkimuksia, edustavat globaalisti koko tutkimusvolyymistä jo noin viidennestä. Samalla kuitenkin paneeleja ylläpitävien yritysten käytännöt ovat sangen kirjavia, jolloin eri toimijoiden vertailu on ostajalle haasteellista. Lue lisää...


Valtakunnallinen kuluttajatutkimus – minkä menetelmän valitsen?

Kuinka paljon tutkimuksen ostajan tulisi tietää tutkimusotoksen muodostamisesta? Mikä menetelmä sopii parhaiten väestöä edustavaan tutkimukseen – puhelinhaastattelut vai ehkä nettipaneeli? Vaihtoehtoja on nykyään monia: valtakunnalliset puhelinhaastattelut, ovelta ovelle -haastattelut ja internet-paneelit. Lue lisää...