Uutiskirje toukokuu 2016

Pieni leipomo päihitti isommat kilpailijansa pääkaupunkiseudulla
Pääkaupunkiseudulla asuvat kuluttajat arvioivat Ullan Pakarin parhaaksi pääkaupunkiseudulla tuotteitaan tarjoavaksi leipomoksi. Ullan Pakari päihitti kouluarvosanalla mitattuna isommat ja tunnetummat kilpailijansa Fazerin, Vaasanin ja Oululaisen. Ullan Pakarin vahvuutena ovat hyvänmakuiset vaaleat leivät. Tämä selviää Taloustutkimuksen vasta valmistuneesta Pääkaupunkiseudun leipomot ja leipomotuotteet -tutkimuksesta. Lue lisää>>

Helsingin keskustan kahvilat
Tilojen ilmapiiri/ viihtyisyys vaikuttaa kahvilan valintaan yhä enemmän pääkaupunkiseudulla. Helsingin perinteikkäistä kahviloista esimerkiksi Kaivopuiston Café Ursula, Café Ekberg ja Kappeli Café pärjäävät tässä tekijässä erinomaisesti, mutta parhaimpien joukkoon on kiilannut myös moni uusi trendikahvila.  Lue lisää >>

Kuka osaa hoitaa mediasuhteita?
Suomalaiset toimittajat ovat arvioineet järjestöjen ja julkishallinnon organisaatioiden mediasuhdetaitoja. Arvioinnin kohteena oli organisaatioiden proaktiivisuus toimittajiin päin, yleinen mediayhteistyö, imagoviestintä ja johdon mediasuhdetaidot. Lue lisää >>

Asiakaspalautteet ja tiedot kätevästi talteen infokioskilla
Yleisissä asiakastiloissa ja tapahtumissa olisi mahdollisuus kerätä kätevästi palautetta asiakkaiden välittömistä kokemuksista ja niiden taustoista. Monenlaiset ”fiilismittarit” ovat yleistyneet kauppojen tuulikaapeissa, mutta ne eivät kerro juuri muusta kuin yleisestä tunnelmasta. Kustannukset analyyttisemmän palautteen keräämiseen mietityttävät. Lue lisää >>

Ajoittaisesta infoähkystä huolimatta suomalaiset arvostavat nopeaa ja monikanavaista tiedonvälitystä
Kesäkuussa valmistuva, markkinointiviestinnän suunnittelua tukeva laaja Mediatutkimus 2016, tarkastelee suomalaisten mediankäyttöä sekä mediaryhmä- että osittain myös mediabränditasolla. Lisäksi selvitetään suhtautumista mainontaan ja markkinoinnin kohdentamisen eri tapoihin. Tutkimus antaa kattavan kuvan siitä, miten suomalaiset mediaa käyttävät, miten, mistä ja milloin mainostajat omat kohderyhmänsä kattavimmin tavoittavat. Lue lisää >>