Uutiskirje syyskuu 2015

Taivaallinen sankari?
”Lidl on taivaallinen sankari, joka on tullut vapauttamaan ruokakauppojen kartellihinnoitteluun orjuutetun Suomen kansan.”

Näin toteaa suomalainen 19-vuotias nuorimies Taloustutkimuksen Suomi Syö Junior 2015 -tutkimuksen verkkoyhteisössä. Tutkimuksen perusteella edullinen hintataso ei kuitenkaan yksin selitä Lidlin suosiota nuorten ostospaikkana. Lidl tuntuu aina tarjoavan jotain uutta – pienen seikkailun. Nuoret ovat hyvin elämyshakuisia ruoan kuluttajia ja ostajia, mutta kuinka hyvin kauppa ja valmistajat ovat ottaneet tästä kopin? Lue lisää>>

Yritysbrändillä on keskeinen rooli yrityksen menestymisessä
Hyvä yritysbrändi tukee uusasiakashankintaa ja auttaa lisäämään nykyisten asiakkaiden tyytyväisyyttä ja uskollisuutta. Tämän lisäksi hyvä yrityskuva toimii myös suojakilpenä monia ulkoisia uhkia ja epäonnistumisia vastaan. Yrityskuvatutkimus auttaa tunnistamaan yrityksen kehityksen ja kaupanteon vahvuudet sekä niiden esteenä olevat heikkoudet. Lue lisää >>

Toimialakohtaiset yrityskuvatutkimukset
Yksi tuoreimmista toimialakohtaisista yrityskuvatutkimuksistamme on ICT-Feedback. ICT-alan hankinnoista vastaavat päättäjät ja asiantuntijat arvioivat investointejaan ja suunnitelmiaan sekä alan yrityksiä eri tuoteryhmien tuotteiden ja palvelujen toimittajina. Mitkä ovat alan tunnetuimmat yritykset? Mitkä yritykset ovat parhaita? ... Lue lisää >>

Toimistotekniikka-alalla vastuullisuus tärkeä valintakriteeri
Taloustutkimuksen Toimistotutkimuksen mukaan toimittajan valinnassa ratkaiseva valintakriteeri on vastuullisuus. Myös kierrätyskelpoisten materiaalien käyttäminen on merkittävä valintatekijä. Toimistotarvikkeet tilataan aiempaan enemmän itse netin kautta ja myyjä toimittaa tuotteet. Vaikka Internet korostuukin tiedonlähteenä, ovat myös henkilökohtaiset kontaktit toimittajien edustajiin merkittävä tiedonsaantikanavana. Lue lisää>>

Mainostoimistot 2015
Mitä mainostoimistoja markkinoinnin ammattilaiset arvostavat? Ovatko edullinen hinta-laatusuhde, luovuus ja tuloksellinen mainonta toisiaan poissulkevia tekijöitä vai voiko mainostoimisto pärjätä hyvin kaikissa näissä tekijöissä? Ovatko samat toimistot aina kärjessä vai voiko jokin uusi toimisto kiilata kärkeen ja pysyä siellä? Entä miten asiakkaiden mielipide poikkeaa kaikkien vastaajien mielipiteestä – parempaan vai huonompaan suuntaan? Lue lisää>>

Puoluekannatuksen mittaaminen verkkokyselyillä
Suomessa uutisoitiin 24.7. ruotsindemokraattien nousseen Ruotsin suurimmaksi puolueeksi. Mittauksen takaa löytyi norjalainen tutkimusyritys Sentio. Myös useassa maassa toimiva YouGov mittasi ruotsindemokraateille elokuun puolivälissä yli 25 %:n kannatuksen. Samoihin aikoihin perinteisemmät tutkimusyritykset Sifo ja Ipsos  mittasivat 15–17,8 % kannatusta. Viimeisin, 28.8.  julkaistu mittaus (DN/IPSOS) kertoi ruotsindemokraattien kannatuksen olevan 17,8 %. Lue lisää>>