Uutiskirje marraskuu 2016

 

Yhä useampi Suomen tunnetuimmista verkkobrändeistä on ulkomainen
Suomen tunnetuimmat ja arvostetuimmat verkkobrändit on jälleen kerran tutkittu. Tunnetuimpien verkkobrändien joukossa ulkomaiset verkkopalvelut kasvattivat edelleen osuuttaan. Vuonna 2014 ulkomaisten verkkopalvelujen osuus tunnetuimmista verkkobrändeistä oli 25 %, vuonna 2015 35 % ja tänä vuonna 39 %. Ulkomaisista verkkobrändeistä arvostetuin on Google. Lue lisää>>

Onko brändi hintansa arvoinen – Kallis ja edullinen brändi voivat tarjota yhtä hyvän vastineen rahalle
Brändien arvostus -tutkimuksessa tutkituista yli tuhannesta brändistä parhaan vastineen rahalle käyttäjät kokevat saavansa edellisvuoden tapaan Onnibus-brändistä. Onnibus onnistuu tämän tutkimuksen mukaan tarjoamaan erinomaisen brändikokemuksen edullisena pidetyllä hinnalla. Lähes 90 % brändin käyttäjistä pitää sitä halpana ja 80 % kokee saavansa hyvän vastineen tälle edulliselle hinnalle. Lue lisää>>

Kirjasto jälleen kärjessä, Alko noussut toiseksi
Parhaan arvion Kansallisessa Asiakaspalvelupalautetutkimuksessa vuonna 2016 saa kirjasto. Kirjasto säilytti edelleen vuonna 2013 saavuttamansa ensimmäisen sijan. Alko puolestaan on parantanut sijoitustaan. Alko on usean vuoden ajan ollut neljäntenä tai kolmantena ja on nyt toisena. POP Pankki on kolmantena ja Yliopiston Apteekki neljäntenä. Lue lisää>>

Taloustutkimus palveluntarjoajaksi Tekesin innovaatiosetelille
Tekes lanseerasi lokakuussa 2016 innovaatiosetelin, jonka arvo on 5000 €. Seteliä voi hakea Tekesin asiointipalvelussa ja sillä voi ostaa erilaisia palveluja. Taloustutkimus Oy on hyväksytty Tekesin innovaatiosetelin palveluntarjoajaksi. Lue lisää>>

Rakentavan työelämän tutkimus

Taloustutkimuksen ja Hunting Mindsin yhteistyössä kehittämässä Rakentavan työelämän tutkimuksessa kartoitetaan kolmea sekä tuloksen että hyvinvoinnin kannalta olennaista aluetta: Ajattelun kehittäminen, Tunteiden rakentaminen ja Tekemisen selkeyttäminen. Lue lisää>>

Tiedätkö, mitkä ovat yrityksesi tai järjestösi vahvuudet tai heikkoudet?
VIP 2016 -tutkimuksessa Suomen tärkeimmiksi arvioiduilta vaikuttajilta kysyttiin mielipiteitä eri alojen yrityksistä ja järjestöistä. VIP 2016 -tutkimuksessa arvioinnin kohteena oli tänä vuonna 90 yritystä kolmelta toimialalta ja 39 julkisten palvelujen tarjoajaa. Lisäksi arvioitiin 35 keskeistä järjestöä. Lue lisää>>

Ovatko kuntanne vetovoimatekijät kunnossa?
Tiedätkö mitä mieltä yrittäjät ovat kunnan päätöksenteosta, kaavoituksesta, yrittäjäpalveluista tai muista yritykselle tärkeistä asioista?On oleellista kuunnella kunnan elinkeinoelämän edustajia, jotta kunta pysyy kilpailukykyisenä ja pystyy kehittämään toimintaansa oikeaan suuntaan. Tässä kuuntelemisessa Kuntien imago 2016 -tutkimus on hyvä ja ajankohtainen apuväline! Lue lisää>>