Yritysten ja brändien seuraaminen somessa

 

Ajankohtaisuus, puhuttelevuus, ajatusten herättäminen ja hauskuus ovat kuluttajien hyvään verkkosisältöön yleisesti liittämiä ominaisuuksia. Samat ominaisuudet liitettiin myös hyvään yrityksen verkkosisältöön.

Runsas neljännes suomalaisista (15–65-vuotiaat) sanoo seuraavansa yritysten tai brändien verkkosisältöjä sosiaalisessa mediassa. Naisista, ikäryhmässä 15–29-vuotiaat, joka toinen sanoo seuraavansa yritysten tai brändien verkkosisältöjä sosiaalisessa mediassa.

Tärkeimmiksi motiiveikseen yritysten ja brändien verkkosisältöjen seuraamiselle kuluttajat mainitsevat mm. seurattavan yrityksen tuotteiden ja palvelujen käytön, yrityksen tai brändin mielenkiintoisuuden ja halun saada tietoa yrityksen tuotteista ja palveluista.

Tiedot käyvät ilmi maaliskuun alussa julkaistavasta Sisältömarkkinointitutkimuksesta. Tutkimus käsittelee erityisesti sitä, millaisia tarpeita erilaisilla kohderyhmillä on sisällölle, sisällön jakelulle ja etenkin sisällön kaupallisuudelle.

Kysy lisää Sisältömarkkinointitutkimuksesta:
tutkimuspäällikkö Anne Melander
anne.melander@taloustutkimus.fi, p. 010 758 5356