Uutiskirje maaliskuu 2015

 

Aalundin PR & Communication PR Barometer® Suomen liiketoiminta Taloustutkimukselle
Taloustutkimus ja tanskalainen markkinatutkimusyritys Aalund PR & Communication ovat sopineet Aalundin PR Barometer® Suomen liiketoiminnan siirtymisestä lisenssillä Taloustutkimukselle.

PR Barometer® -ratkaisun avulla yritysten viestinnästä vastaavat henkilöt saavat arvion työnsä onnistumisesta toimittajakontakteiltaan. Arviot suhteutetaan tärkeimpiin kilpailijoihin. Tutkimustiedon avulla yritykset voivat kehittää viestintäänsä kohderyhmäänsä mahdollisimman hyvin palvelevaksi. Lue lisää...

Tutkittua tietoa

Maastohiihdon arvostus parantunut
Maastohiihdon arvostus on parantunut jo useamman vuoden ajan. Viime vuonna vasta 20. arvostetuin laji on nyt noussut kärkikymmenikköön jaetulle seitsemännelle sijalle. Viime vuoden ykkönen, jalkapallo, sen sijaan on nyt kolmanneksi arvostetuin urheilulaji, jääkiekon ja yleisurheilun kivuttua sen edelle. Lue lisää...

Vastuullisuus kiinnostaa ammattikeittiöitä
Luomutuotteet ja Reilun kaupan tuotteet kiinnostavat yhä useampaa ammattikeittiötä. Nyt jo lähes kolme neljästä ammattikeittiöstä käyttää luomutuotteita ainakin joskus. Myös Reilun kaupan tuotteita ammattikeittiöitä on aiempaa enemmän. Lue lisää...

Oppositiotaival nakertaa perussuomalaisten kannatusta
Vuoden 2011 menestyksellisten vaalien jälkeen perussuomalaiset eivät menneet hallitukseen, vastoin monien äänestäjiensä toiveita. Virallisesti syynä oppositioon jäämiseen oli erimielisyys kokoomuksen euromyönteisen linjan kanssa, ja perussuomalaisten johto perusteli päätöstä suoraselkäisyydellä. Uusi tutkimus antaa kuitenkin viitteitä siitä, että oppositioon jääminen hiertää edelleen monia puoluetta tuolloin äänestäneitä. Lue lisää...

Tarina tekee ruoalle juuret
Ruoan alkuperällä on väliä. Suomalaisten enemmistö haluaa syödä suomalaista ruokaa. Ja vaikka nyt elämmekin kotimaisuuden kukoistuksen aikaa, on taustalla havaittavissa liikehdintään, jossa kotimaisia yrityksiä ei enää yksimielisesti koeta edelläkävijöiksi tuotekehityksessä ja tuontiruoan koetaan tuovan myös vaihtelua valikoimiin. Lue lisää...

 

Näkökulma

Uusin blogikirjoitus
Opettavainen some-katastrofi, osa 2
Kirjoitin viime kuun blogissani erään merkittävän pelikustantajan some-katastrofista. Lyhyesti yritys ei pystynyt vastaamaan somessa kasvavaan negatiiviseen kirjoitteluun muuten kuin poistamalla kommentointimahdollisuuden seuraajiltaan. Mikä johti asiakkaat perustamaan omia some-yhteisöjään, yrityksen ulottumattomiin. Ja joissa tyytymättömät asiakkaat lopulta alkoivat organisoida ja toteuttaa yritystä vastaan kohdennettuja boikotteja. Lue lisää...