Uutiskirje lokakuu 2016

Kiitos kuuluu asiakkaille
Ylsimme alkuvuonna 2016 yhteen historiamme parhaista asiakaspalautetasoista nettosuositteluindeksimme (NPS/NSI) noustessa peräti 63:een. Otamme palautteen nöyrinä vastaan ja kiitämme teitä hyvät asiakkaamme hienosta yhteistyöstä! Pyrimme jatkossakin täyttämään toiveenne ja tarpeenne kun tarvitsette tietoa markkinoista, kuluttajista, kansalaismielipiteestä, asiakkaista, kilpailijoista tai omien työntekijöidenne mielipiteistä. Lue lisää>>

Brändien arvostus -tutkimuksella juhlavuosi
Ensimmäinen Brändien arvostus -tutkimus vuonna 1997 oli monin tavoin erilainen kuin nyt 20. kerralla. Tutkittavia brändejä oli mukana vain 218, brändit valittiin Taloustutkimuksessa, vastaajia oli lähes puolet vähemmän ja mukana oli myös viina- sekä tupakkabrändejä. Arvostetuimpien brändien listalta löytyi kuitenkin jo silloin muutamia viime vuosilta kärkipäästä tuttuja brändejä: Fazer, Fiskars ja Valio. Myös Finnair ja Nokia olivat tuolloin vielä kymmenen arvostetuimman joukossa. Kymmenen parhaan listalta löytyy myös brändi, jota ei ole ollut vuosiin enää olemassa – Aurinko Jaffa. Lue lisää>>

Kuulutko sinäkin fleksaajiin? – Kasvisruoka houkuttaa yhä useampia 
Taloustutkimuksen tuoreen Suomi Syö 2016 -tutkimuksen mukaan peräti 41 % suomalaisista aikoo lisätä kasvisruokien syöntiä lähitulevaisuudessa. Punaisen lihan käyttöä aikoo vähentää viidennes suomalaisista, naisista neljännes. Punaisella lihalla on kuitenkin edelleen kannattajansa, sillä valtaosa keski-ikäisistä miehistä aikoo pitää punaisen lihan kulutuksensa entisellä tasolla. Lue lisää>>

Kuinka tyytyväisiä työntekijät ovat yritykseesi työnantajana?
Tyytyväisimmät työntekijät löytyvät kirkon/seurakunnan palveluksesta, järjestöissä tai yhdistyksessä työskentelevistä tai toimialalla liike-elämän palvelut työskentelevistä. Tämä selviää Taloustutkimuksen elokuussa 2016 päivittämästä henkilöstötutkimuskonsepti Corporate 360°EMPLOYEEn tietopankista. Lue lisää>>

Kuka osaa ja mitä mediasuhteiden hoitamisessa?
Suomalaiset talousasioihin erikoistuneet toimittajat ovat arvioineet yritysten ja muiden liike-elämässä toimivien tahojen mediasuhdetaitoja. Arvioinnin kohteena oli yritysten mediayhteistyö, imagoviestintä ja johdon mediasuhdetaidot. Lue lisää>>