Uutiskirje lokakuu 2015

CoolTool-silmänliikekamera: mainio työkalu erilaisiin testeihin
Mitä ihmiset oikeasti katsovat nähdessään lehden sivulla mainoksen? Entä minkälainen tuotepakkaus kiinnittää kaupan hyllyssä ostajan huomion? Silmänliikekameralla kysymyksiin saadaan vastaus nopeasti, helposti ja nyt myös edullisesti. Lue lisää ⇒

Brändien arvostus 2015 – kärjessä vanhoja tuttuja, mutta myös jotakin uutta
Brändien arvostus 2015 -tutkimuksen kymmenen kärki näyttää nopealla vilkaisulla hyvin tutulta. Tuttua onkin neljän kärki, joka on pysynyt muuttumattomana edellisvuoteen verrattuna. Suomalaiset arvostavat edelleen eniten Fazerin Sinistä, joka on ollut arvostetuin brändi lähes jokaisena mukanaolovuotenaan yli kymmenen vuoden ajan. Fiskars on jo toisena vuotena peräkkäin toiseksi arvostetuin brändi. Lue lisää ⇒

Iltapala on taas in!
Säännöllinen ruokarytmi ja ruokavalion monipuolisuus ovat palanneet suomalaisten ruokailukäyttäytymiseen. Erityisesti iltapala on tehnyt paluun kotiemme ruokapöytiin. Back-to-basics -meininki on valttia. Kahdeksan kymmenestä suomalaisesta syö arkisin iltapalaa kotona. Yhtä suosittu iltapala on ollut viimeksi kymmenen vuotta sitten, silti vain joka toisessa kotitaloudessa se nautitaan yhdessä. Varsinkaan lapsiperheissä iltapala ei näytä kokoavan perhettä saman pöydän ääreen. Lue lisää ⇒

Kvalitutkimuksella luodaan digitaalisia ikkunoita arkeen – laadullinen tutkimus on paljon muutakin kuin fokusryhmiä
Kuluttajaymmärrys, yhteisöllisyys ja insight. Käsi ylös, jos olet törmännyt näihin termeihin viimeisten kuukausien aikana? Et? Siinä tapauksessa jatka ainakin lukemista. Jos taas tunnet nuo käsitteet jo kuin omat taskusi, tervetuloa penkomaan meidän tuotesalkkumme sisältöä. Voit löytää jotakin uutta ja kiinnostavaa. Lue lisää ⇒

Miten yrityksesi on onnistunut viestinnässä?
Mitä luottavimmin, avoimemmin ja nopeammin pystyt kertomaan yrityksesi asioista toimittajille, sitä varmemmin saat viestisi perille. Media seuraa yrityksesi kotisivuja, mutta toimittajat käyttävät työssään myös Facebookia, Twitteriä ja Youtubea. Näissä kannattaa olla mukana. Miten sitten olet onnistunut yrityksesi viestinnän luotettavuudessa, avoimuudessa ja nopeudessa? Tähän saat vastauksen Yritysviestintätutkimuksesta. Lue lisää ⇒

Yhteiskuntavaikuttamista yrityksille ja järjestöille
Aloitin työt Taloustutkimuksen tutkimusjohtajana elokuussa. Työni on ollut haastavaa ja mielenkiintoista. Työn alla tällä hetkellä on kolme eri järjestöille tehtävää taloudellista tutkimusta, jotka liittyvät yhteiskuntavaikuttamiseen. Tutkimusten tuloksista kerrotaan lisää loppuvuoden aikana. Lue lisää ⇒

Närästääkö?
 OTC-närästyslääkemarkkinoita kartoittava kuluttajatutkimuksemme valmistuu lokakuussa. Lisäät kuluttajaymmärrystäsi närästysoireista kärsivien tiedonhankinnasta, kategoriaan suhtautumisesta, ostopolusta sekä markkinoinnin mittareista tuhannen 15–79-vuotiaan suomalaisen parissa (pl. Ahvenanmaan maakunta). Lue lisää ⇒