Uutiskirje kesäkuu 2015

 

Markkinatutkimuksen koelaboratorio – Taloustutkimukselle uudet testitilat kauppakeskus Kaareen
Taloustutkimus on avannut uudet tutkimuksiin käytettävät testitilat Kauppakeskus Kaaressa Helsingin Kannelmäessä. Erinomaisten liikenneyhteyksien varressa, Kehä I:n tuntumassa sijaitseva kauppakeskus on uutuuttaan kiiltävä, vajaa pari vuotta sitten ovensa avannut ostos- ja palvelukeskittymä. Lue lisää...

Parhaat ICT-alan yritykset 2015
ICT-Feedback -yrityskuvatutkimus selvittää alan yrityskuvat ja kilpailutilanteen neljässä tuote- ja palveluryhmässä. Vastaajina ovat ICT-alan päättäjät ja asiantuntijat. Yrityksistä selvitetään tunnettuuden lisäksi arvostus yleisarvosanan ja kahdeksan tuote-/palveluryhmäkohtaisesti valitun yrityskuvan osatekijän suhteen. Mukana on myös asiakastyytyväisyyttä mittaava nettosuositteluindeksi (NSI). Lue, mitkä yritykset menestyivät parhaiten tällä mittauskerralla!

Helsingin keskustan viihtyisimmät kahvilat
Tilojen ilmapiiri/viihtyisyys vaikuttaa kahvilan valintaan vuosi vuodelta enemmän. Sen merkitys nousee jo ohi hinta-laatusuhteen, joka vielä pari vuotta sitten oli tärkein valintakriteeri. Trendikkäät kahvilakävijät kaipaavat elämyksiä, jotakin mistä saa kahvin ja leivonnaisen lisäksi hyvän mielen. Viihtyisään kahvilaan tullaan uudestaan ja otetaan ystävät mukaan. Lue lisää...

Pääkaupunkiseudun vuokranantajat ja vuokravälittäjät arvioitiin
– yksityiset vuokranantajat vetivät pisimmän korren
Tutkimuksen mukaan yksityiset vuokranantajat paitsi kiinnostavat eniten, niin myös saavat selvästi nimettyjä toimijoita parempia arvosanoja. Kiitettäviä arvosanoja niille antoi peräti 40 prosenttia vastanneista. Yksityisten vuokranantajien suurimmat vahvuudet ovat monipuolisemmat asuntovaihtoehdot ja asuntojen parempi kunto. Tämä selviää Taloustutkimuksen keväällä valmistuneesta Pääkaupunkiseudun vuokranantajat 2015 -tutkimuksesta. Lue lisää...

Mitkä ovat yhteiskunnan merkittävimmät trendit?
Taloustutkimuksen Valuegrapchis-tulevaisuusraportti 2015 on ilmestynyt
Taloustutkimuksen vuosittain kokoama, yhteiskunnan trendejä ja kuluttajien arvomaailmaa luotaava Valuegraphics-tulevaisuusraportti on jälleen valmistunut, entistä ajankohtaisempana ja syvällisempänä. Lue lisää...

Red Star – uusi mainonnan arviointityökalu
RED STAR (Structured Test of Advertising Response) on standardoitu mainonnan arviointimenetelmä. Menetelmän kehittämisen taustalla on vuosien kokemus mainonnan testaamisesta sekä laajojen aineistojen analyyseja. Menetelmän on kehittänyt irlantilainen RED C -tutkimusyritys, jonka kanssa Taloustutkimus on tehnyt yhteistyösopimuksen. Lue lisää...