Yritysjohtaja – harkitsetko urheilusponsorointia?

 

Taloustutkimuksen tuore tutkimus kertoo mihin lajiin kannattaa panostaa

Jääkiekko on selvästi seuratuin urheilulaji: kaksi kolmesta suomalaisesta seuraa sitä säännöllisesti tai silloin tällöin. Seuraavina tulevat yleisurheilu ja ampumahiihto, joita kumpaakin seuraa yli puolet suomalaisista. Jääkiekko on ollut ykkösenä ennenkin, ampumahiihto puolestaan on nyt noussut ensimmäisen kerran kärkikolmikkoon. Yleisurheilun seuraaminen on laskusuunnassa, mutta kaikkein voimakkaimmin on vähentynyt mäkihypyn seuraaminen. Lisäksi mäkihyppy on laji, jonka arvostuksen suomalaiset uskovat vähenevän edelleen kaikkein eniten.

Arvostetuimmat urheilulajit,
yleisarvosanan perusteella
(10 parasta)

1.Jääkiekko8,22
2.Ampumahiihto8,09
3.Yleisurheilu7,89
4.Formula 17,83
5.Jalkapallo7,76
6.Tennis7,66
7.Ralli7,62
8.Taitoluistelu7,60
9.Lentopallo7,56
10.Lumilautailu7,54
 Maastohiihto7,54
 Kaikkien tutkittujen
lajien keskiarvo
7,41


Minkä urheilulajin imago vastaa sinun yrityksesi arvoja? Tutkimuksessa mukana yhteensä 31 lajia, edellisten lisäksi seuraavat: koripallo, pesäpallo, salibandy, alppihiihto, freestyle, mäkihyppy, yhdistetty, fitness-urheilu, voimistelulajit, kilpatanssi, golf, purjehdus, ratsastus, suunnistus, ampumaurheilu, melonta, uinti, triathlon, ratamoottoripyöräily ja raviurheilu.

Tutkimuksesta selviää mm. kuinka tiiviisti ja mistä välineistä suomalaiset seuraavat eri urheilulajeja, millaiset mielikuvat eri lajeista vallitsee ja miten niiden arvostuksen uskotaan kehittyvän. Tutkimus toteutettiin osana Suomi Tänään -kirjekyselyä, johon vastasi 3569 iältään 15–79-vuotiasta suomalaista tammi-helmikuussa 2017.

Lisätiedot ja tutkimuksen tilaukset: Taloustutkimus Oy, tutkimusjohtaja Sinikka Törmä,
puh. 010 758 5258 tai sinikka.torma@taloustutkimus.fi.