Uutiskirje huhtikuu 2017

 

Tampere ja Helsinki suositeltavimmat opiskelukaupungit
Suomen nuoret kertovat: Eurooppa toiseksi suosituin asuinalue. Neljä viidestä luottaa tulevaisuuteensa Suomessa. Tampere ja Helsinki suositeltavimmat opiskelukaupungit.
Taloustutkimuksen Korkeakoulujen imago 2017 -yhteistutkimuksen yhteydessä kysyttiin noin 1600 alle 30-vuotiaalta opiskelevalta tai jo työelämässä olevalta suomalaisnuorelta erilaisia opiskeluun ja tulevaisuuteen liittyviä asioita. Lue lisää>>

Keneltä ostetaan ICT- ja digitalisaatiopalveluja ja miksi?
Uudistettu ICT-Feedback 2017
Sopivan toimittajan valinta on yksi tärkeimmistä asioista onnistuneelle ICT- tai digitalisaatioprojektille. Vastaavasti palveluntarjoajien näkökulmasta katsottuna ongelmana on se, tunnetaanko heidän kyvykkyytensä markkinoilla ja millä osa-alueilla heillä on parantamisen varaa joko imagon tai osaamisen suhteen kilpailijoihin verrattuna. Juuri näihin asioihin tänä keväänä toteutettavassa ICT-Feedback tutkimuksessa on tarkoitus pureutua tarkemmin.Lue lisää>>

Tärkeimmät tekijät työnantajamielikuvaa arvioitaessa
Kuvittele työelämää viisi vuotta eteenpäin, mitä tekijöitä uskot työnantajissa arvostettavan silloin? Taloustutkimus kysyi asiaa eri toimialoilla työskenteleviltä suomalaisilta, ja kärkeen nousivat tekijät ”hyvä työilmapiiri” ja ”pitää huolta henkilöstöstä”. Kolmanneksi arvostetuimmaksi tekijäksi tulevaisuudessa nousi ”yrityksessä huomioidaan työn ja vapaa-ajan yhteensovittaminen”. Lue lisää>>

Miten yrityksesi on onnistunut viestinnässä?
Mitä luotettavimmin, avoimemmin ja nopeammin pystyt kertomaan yrityksesi asioista toimittajille, sitä varmemmin saat viestisi perille. Media seuraa yrityksesi kotisivuja, mutta toimittajat käyttävät työssään myös Facebookia, Twitteriä ja Youtubea. Näin toimittajat vastasivat viime vuonna, miten on tänä vuonna? Tämän vuoden tulokset valmistuvat toukokuussa. Lue lisää>>

Kaupungit ja kunnat matkailukohteina 2017 -tutkimus
Neljän kaupungin kärki entistä tasaisempi: Tampere, Porvoo, Turku ja Helsinki Taloustutkimuksen tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten eniten arvostamat matkailukaupungit Suomessa. Lue lisää>>

Yritysjohtaja – harkitsetko urheilusponsorointia?
Taloustutkimuksen tuore tutkimus kertoo, mihin lajiin kannattaa panostaa
Jääkiekko on selvästi seuratuin urheilulaji: kaksi kolmesta suomalaisesta seuraa sitä säännöllisesti tai silloin tällöin. Seuraavina tulevat yleisurheilu ja ampumahiihto, joita kumpaakin seuraa yli puolet suomalaisista. Jääkiekko on ollut ykkösenä ennenkin, ampumahiihto puolestaan on nyt noussut ensimmäisen kerran kärkikolmikkoon. Yleisurheilun seuraaminen on laskusuunnassa, mutta kaikkein voimakkaimmin on vähentynyt mäkihypyn seuraaminen. Lisäksi mäkihyppy on laji, jonka arvostuksen suomalaiset uskovat vähenevän edelleen kaikkein eniten. Lue lisää>>

Ovatko kuntanne asukkaat tyytyväisiä juomaveden laatuun?
Tilaa WACSI 17 paikalle ottamaan selvää.
Teemme vuosittain WACSI – vesilaitosten asiakastyytyväisyystutkimusta, minkä avulla tutkimukseen ilmoittautuneet vesilaitokset saavat tietoa siitä, miten toiminta-alueen asukkaat kokevat vesilaitoksen palvelut, veden laadun sekä veden jakelun ja viemäröinnin. Lue lisää>>

Mediasuhteiden hoitaminen – Aalundin PR-barometri 2017
Aalundin PR Barometer® on Pohjois-Euroopan laajin viestinnän kyselytutkimus, joka mittaa toimittajien näkemyksiä organisaatioiden ja yritysten mediasuhteiden hoitamisesta sekä yleisestä mediaprofiilista. Tutkimuksessa haastatellaan valtakunnallisissa, alueellisissa ja paikallisissa medioissa työskenteleviä toimittajia. Lue lisää>>

Faktatietoa tutkimuksesta sisältömarkkinoinnin tekijöille
Sisältömarkkinointitutkimus kertoo mm. millaisia tarpeita erilaisilla kohderyhmillä on sisällölle, sisällön jakelulle ja etenkin sisällön kaupallisuudelle. Lue lisää>>