Uutiskirje 9/2014

 

Tutkittua tietoa

Kirjasto on vuoden asiakaspalvelija
Tutkimustulokset vuoden 2014 asiakaspalveluyrityksistä ovat valmistuneet. Parhaan arvion kuluttajilta sai kirjasto. Kirjasto säilytti vuonna 2013 saavuttamansa ensimmäisen sijan. POP Pankki on toisena viime vuoden tapaan. Alko on kolmantena. Alko on parantanut sijoitustaan yhdellä sijaluvulla, sillä se oli sekä vuonna 2013 että vuonna 2012 neljäntenä. Lue lisää...

Venäjän viisumivapauden kannatus romahti
Taloustutkimus on vuodesta 2012 selvittänyt säännöllisesti sitä, miten suomalaiset suhtautuvat mahdolliseen viisumivapauteen Venäjän ja Suomen välillä. Lue lisää...

Kaarinan kaupunki yhä imagotutkimuksen ykkönen
Kaarina sai jälleen yritysten päättäjiltä parhaan yleisarvosanan sekä korkeimman suositteluarvon Taloustutkimuksen juuri valmistuneessa Kuntien imagotutkimuksessa. Hyvin menestyneiden kuntien kokonaisarvioita selittää tutkimuksen perusteella yritystoiminnan kannalta myönteinen kaavoituspolitiikka, yhteydenoton helppous kunnan virkamiehiin sekä kuntayhteistyön tuloksellisuus. Lue lisää...
 

Näkökulmia

Uusimpia blogikirjoituksia

Myyntipuhe laatujärjestelmän puolesta
Laatujärjestelmää voisi rinnastaa lentäjien toimintaan – ennen lentoa tehdään tietyt tarkastukset ja matkan aikana noudatetaan tarkkaa protokollaa onnettomuuksien ennaltaehkäisemiseksi. Lue lisää...

"Luovumme suorista tv-lähetyksistä"
Pohdin äskettäin kuluttajien mediakäytön mittaamisen haasteita. Mediakulutuksen siirtyessä perinteisistä medioista yhä enemmän erilaisten verkkomediaratkaisujen pariin mitattavien alustojen määrä on moninkertaistunut ja holistisen ymmärryksen kerääminen ihmisten mediakulutuksesta on tullut lähes mahdottomaksi. Siinä pohdintojen lomassa nousi samalla spontaanisti mieleen television katseluun liittyvä kysymys: Miten kauan meillä ylipäätään vielä on suorat tv-lähetykset ja televisiokanavat? Miksi ohjelmat tulevat johonkin tiettyyn aikaan, onko se enää tätä päivää, tai ainakaan tulevaisuutta? Lue lisää...