Uutiskirje 8/2013

Tutkittua tietoa

Tutut nimet arvostetuimpien verkkobrändien kärjessä

Kuluttajien eniten arvostamien verkkobrändien lista on kokenut vuodessa vain vähän muutoksia: Googlen asema näyttää vankkumattomalta ja ranking-listan huippua kansoittavat arkea helpottavat ja virikkeitä tarjoavat suomalaiset palvelut, kuten reittiopas, sääpalvelut, Yle Areena ja kirjastopalvelut. Lue lisää...

Mikä maailmaa huolettaa ja kuka edistää maailman rauhaa?

Worldwide Independent Network of Market Research kysyi syyskuussa yli 40 000 henkilöltä ympäri maailmaa, mitä pahoja asioita ihmiset odottavat tapahtuvan seuraavan kolmen vuoden aikana, mikä niistä huolestuttaa eniten ja kuinka paljon luottaa tai ei luota maailman johtajiin maailman rauhan edistäjänä. Taloustutkimus Oy toteutti tutkimuksen Suomessa. Vastaajia oli Suomessa 1004. Lue lisää...

F-Secure nousi arvostetuimmaksi ICT-alan brändiksi

Taloustutkimus selvittää vuosittain noin sadan ICT-alan brändin tunnettuuden, arvostuksen ja hankintakiinnostuksen. Uudet tutkimustulokset valmistuivat syyskuussa. ICT Brändit -tutkimus kertoo mitkä brändit ovat nyt vahvimpia ja toisaalta sen, mitkä ovat nousussa ja mitkä laskussa. Se kertoo myös brändin ja sen merkittävimpien kilpailijoiden menestyksestä, sekä arvostuksen kehittymisestä edellisestä vuodesta. Lue lisää...

Taloustutkimus hakee osaajia

Digital Research Planner

Etsimme digitaalisen markkinatutkimuksen uranuurtajaa Helsingin toimistoomme. Jos olet digitaalisen markkinoinnin kanssa kuin kotonasi, pidät asiakastyöskentelystä ja palvelumyynnistä, sinulla on aimo annos luovuutta ja haluat kuvitella itsesi tuottamassa hyödyllistä tutkittua tietoa organisaatioiden päätöksenteon tueksi, voit olla etsimämme henkilö. Lue lisää...

Graphic & Web Designer

Etsimme Helsingin toimistoomme graafista suunnittelijaa, joka ei kavahda myöskään html:ää. Jos olet lahjakas graafinen suunnittelija, pystyt konkretisoimaan luovat ideasi käytäntöön, ymmärrät visuaalisuuden ja netin tärkeyden niin markkinoinnissa kuin markkinatutkimusten tulosten esittelyssä, voit olla etsimämme henkilö. Lue lisää...

Näkökulma

Uusin blogikirjoitus: Tunne asiakkaasi – yrityspäättäjän ”Iso Kasi”

"Tunnen asiakkaani, en tarvitse tutkimusta." on monesti kuultu väite myyjiemme tapaamien päättäjien suusta. Väitteessä piilee kuitenkin suuri vaara. Ensinnäkin kukaan ei tunne täydellisesti asiakkaitaan, harva tuntee täysin edes omaa puolisoaan. Toiseksi sen luuleminen, että tuntee asiakkaansa, vaikkei oikeasti tunnekaan, on erinomaisen vaarallista liiketoiminnan johtamisen kannalta. Lue lisää...