Uutiskirje 7/2014

 

Tutkittua tietoa

Kuluttajien ostopolkujen jäljillä

Millaisia ostopolkuja asiakkaasi kulkevat? Tiedätkö missä vaiheessa ostoprosessia on paras hetki vaikuttaa ja miten. Entä millaisia viestejä, missä ja milloin on syytä käyttää? Osaatko erottua kilpailijoistasi ja argumentoida tuotettasi tai palveluasi niin, että saat uusia asiakkaita ja vahvistat jo olemassa olevia asiakkuuksia? Lue lisää...

Luottamus mielipidemittauksiin vaihtelee selvästi maanosittain

WIN/Gallup International -verkosto, johon Taloustutkimus Oy kuuluu, julkaisi syyskuussa 2014 ESOMAR-konferenssin yhteydessä tutkimuksen, jossa käsiteltiin glokaalisti, uskovatko kansalaiset mielipidemittauksiin, vastaavatko niihin totuudenmukaisesti eri aihealueittain. Lisäksi tutkittiin ajankohtaista aihetta, mihin kansakuntaan ihmiset luottavat tällä hetkellä. Lue lisää...

Brändien arvostus -tutkimuksen kymmenen kärjessä mukana vuosien tauon jälkeen vain kotimaisia brändejä

Brändien arvostus 2014 -tutkimuksessa kymmenen arvostetuimman brändin joukossa oli tänä vuonna pelkästään kotimaisia brändejä, kun listalta puuttuivat kovimmat ulkomaiset, Google ja Lego. Listan viitonen Joutsenmerkki on pohjoismainen ympäristömerkki. Lue lisää...

Digimarkkinointi B2B-yrityksissä

Digitaalinen markkinointi ei ole vain kuluttajakaupankäynnin ilmiö eikä se tarkoita banner-mainoksia nettisivuilla. Se on markkinoinnin muoto, jossa hyödynnetään erilaisia digitaalisia kanavia ja niihin tuotettua sisältöä. Ja monilla yrityksillä tämä työ on vasta alussa. Lue lisää...

Ruokavalinnoilla kasvatetaan nyt lihasta

Vahva on uusi hoikka. Taloustutkimuksen tuoreen Suomi Syö 2014 -tutkimuksen mukaan entistä useampi vastaaja pitää runsasproteiinista ruokavaliota terveellisenä. Tätä mieltä on jo joka kolmas suomalainen. Lihaksikkuuden ihailu hoikkuuden sijaan näkyy myös kevyttuotteiden suosion laskuna. Enää neljännes vastaajista pyrkii aina valitsemaan ns. kevyttuotteen. Kevyttuotteita suosivat paitsi yli 54-vuotiaat naiset, myös alle 25-vuotiaat naiset. Lue lisää...
 

Näkökulmia

Uusin blogikirjoitus: Uskotko mielipidemittauksiin?

Mikset uskoisi? Suomalaisista 79 % vakuuttaa aina vastaavansa mielipidemittauksiin totuudenmukaisesti. Lisäksi 19 % vastaa useimmiten totuudenmukaisesti. Sama kysymys esitettiin 46 muussa maassa ympäri maailmaa. Tämä on siis oikeasti Glokaali-tutkimus. Globaalisti totta puhuvia on 59 % vastaajista ja useimmiten totta puhuvia 29 %. Lue lisää...