Uutiskirje 7/2013

Tutkittua tietoa

Tutut brändit jatkavat kärjessä Suuressa Bränditutkimuksessa – vain yksi uusi brändi kymmenen joukossa

Brändien arvostus  2013 -tutkimuksessa kymmenen arvostetuimman brändin joukossa oli vain yksi uusi ja samalla ainoa ulkomainen brändi – Lego.  Fazerin Sininen ja Fazer pitivät sijansa kärkikaksikossa. Kärkikaksikon takana seuraavat sijat miehittivät Fiskars, Joutsenmerkki ja Hackman, jotka jättivät edellisen vuoden kolmosen, Hyvää Suomesta -merkin nyt niukasti taakseen. Lue lisää...

Kanta-asiakaskortit eivät sitouta ruokakaupan asiakasta entiseen malliin

Taloustutkimuksen tuoreen Suomi Syö 2013 -tutkimuksen mukaan ruuan hinta on entistä tärkeämpi tekijä, ja kotitaloudet suunnittelevat ruokaostoksensa aiempaa tarkemmin. Tarjousten merkitys elintarvikeostoissa on kasvanut, mutta bonus- ja kanta-asiakastarjousten merkitys kaupan valinnassa on selvästi laskusuunnassa. Kotitalouksista lähes puolet (47 %) keskittää tai tekee ruokaostoksensa siinä kaupassa, josta saa suurimmat bonukset tai parhaimmat kanta-asiakastarjoukset. Lue lisää...

Ratkaisut

Syksyn uudet verkkomedian tutkimukset

Tänä syksynä päivittyvät useat verkkomediaa, verkkobrändejä ja netin käyttöä selvittävät tutkimuksemme: Verkkobrändien arvostus, ICT-Brändit sekä Web & Mobile Tracking. Eikä kannata myöskään unohtaa kesällä valmistunutta ja vielä tuoretta eMedia -tutkimusta! Jos siis liiketoimintaasi hyödyttäisi tieto, mitä verkkopalveluita arvostetaan eniten, miten suomalaiset nettiä käyttävät (mitä, mistä, miten ja millä), tai jos haluat tietää miten digitaalinen murros vaikuttaa suomalaisten mediakäyttöön (ja siten myös mainostajien kommunikointimahdollisuuksiin kuluttajien kanssa), kysy lisää tuoreista tutkimuksistamme! Lue lisää...

SoMe

Seuraa meitä LinkedInissä!

Taloustutkimus on asiakkaitamme varten myös LinkedInissä; sieltä löydät uusimmat blogikirjoituksemme, tärkeimmät uutiset niin yrityksestä kuin markkinatutkimustoimialaan liittyen, sekä nostoja erilaisista tutkimusuutisista. Jatkossa tarjoamme LinkedInin kautta myös asiakasetuja kuten tapahtuma- tai seminaarikutsuja, alennuksia valmiista tutkimuksistamme, teasereita uusista tutkimuksistamme jne. Lue lisää...

Näkökulma

Uusin blogikirjoitus: Mistä tukea Pk-yritysten myyntiponnisteluille?

Taloustutkimus toteutti hiljattain Suomen Yrittäjien, Finnvera Oyj:n sekä työ- ja elinkeinoministeriön toimeksiannosta yli 5000 haastattelua käsittäneen Pk-yritysbarometritutkimuksen. Tulokset julkaistiin* 10.9. ja tuoreista tuloksista eniten huomiota keräsi Pk-yrittäjien aikomus pitää työntekijänsä tai jopa palkata uutta työvoimaa - hankalasta talouden suhdanteesta huolimatta. Lisäksi keskustelua on herättänyt yrittäjien kokemat, jopa kohtuuttomiksi kiristyneet maksuaikavaateet. Lue lisää...