Uutiskirje 7/2011

Uutiskirje 7/2011

Tutkittua tietoa

Mitä verkkobrändejä suomalaiset arvostavat?
 
Suomalaisten internetinkäyttäjien eniten arvostamia verkkobrändejä ovat viime vuosina olleet monet tutut ja hyödylliset palvelut kuten verkkopankit ja monet julkiset palvelut. Tunnetuimpien verkkobrändien joukkoon on aina mahtunut myös nousijoita ja laskijoita sekä joukko uusia tulokkaita. Mitkä verkkobrändit ovat tänä vuonna vahvimpia? Minkä verkkobrändien arvostus taas on laskussa ja mitä brändejä on noussut tunnetuimpien verkkobrändien joukkoon? Lue lisää...

Toimistotutkimuksella ajankohtaista tietoa toimistotekniikka-alan kilpailutilanteesta

Taloustutkimuksen Toimistotutkimus on jälleen valmistunut. Toimistotutkimus selvittää yritysten toimistotekniikan käyttöä sekä käyttäjien ja hankinnoista päättävien kokemuksia toimistotuotteista ja niitä toimittavista yrityksistä. Neljään tutkittavaan tuoteryhmään kuuluvat monitoimilaitteet, toimistokalustetoimittajat, toimistotarviketoimittajat sekä kahviautomaattitoimittajat. Lue lisää...


ICT-brändien arvostus on jälleen selvitetty

Taloustutkimus selvittää vuosittain noin sadan ICT-alan brändin tunnettuuden, arvostuksen ja hankintakiinnostuksen. Uudet tutkimustulokset ovat juuri valmistuneet. Mitkä brändit ovat nyt arvostetuimpia, mitkä ovat nousussa ja mitkä laskussa? Lue lisää...

Iittala palasi kärkikymmenikköön suuressa bränditutkimuksessa

Iittala teki paluun 10 arvostetuimman brändin joukkoon Brändien arvostus 2011 –tutkimuksessa. Se nousi Googlen rinnalle jaetulle sijalle 7. Kärkikolmikko Fazerin Sininen, Fazer ja Fiskars pitivät tiukasti edellisvuotiset sijansa. Tuttuun tapaan perinteiset suomalaiset brändit miehittävät kärkisijoja. Kärkikymmenikön ainoana ulkomaisena brändinä loistaa Google, joka on vakiinnuttanut paikkansa kymmenen arvostetuimman joukossa. Lue lisää...

Ratkaisut

Nyt on hyvä ajankohta toteuttaa markkinatutkimus Venäjällä!

Venäjältä kuuluu taloudesta myös myönteisiä uutisia. Nyt on oikea aika tuoreuttaa oma näkemys markkinoista ja markkinatilanteesta markkinatutkimuksen avulla.

Venäjän markkinat kiinnostavat yhä useampia suomalaisyrityksiä. Venäjä on pinta-alaltaan ja väestöpohjaltaan valtava maa. Maassa on kasvava keskiluokka ja talous on kasvussa. Ei siis ihme, että Venäjä kiinnostaa myös suomalaisyrityksiä. Pietarin markkinoiden koko ja läheisyys ovat mahdollisuuksia myös pk-yritykselle. Lue lisää...

Uusin blogikirjoitus


EPSI Faking

MTV3, Kauppalehti ja monet muutkin mediat kertoivat 17.10.2011, että suomalaisten usko talouteen on romahtanut. Luku oli karmiva 30 pistettä,  kun pisteytys on tutkimuksessa nollasta sataan. Aiemassa selvityksessä luottamus oli 50 pistettä. Uutisen lopussa valistuneimmat mediat kertoivat, etteivät tiedot ole vertailukelpoisia aiempaan kyselyyn verrattuna, koska aiemmissa haastatteluissa ei oltu haastateltu eläkeläisiä, opiskelijoita eikä pätkätyöläisiä. Sopiikin kysyä, ketä aiempien kyselyiden vastaajat oikein olivat, saatikka keitä he edustivat? Lue lisää...