Uutiskirje 6/2012

Tutkittua tietoa

Parhaat ICT-alan yritykset

ICT-Feedback -yrityskuvatutkimus selvittää alan yrityskuvat ja kilpailutilanteen viidessä tuote- ja palveluryhmässä. Vastaajina ovat ICT-alan päättäjät ja asiantuntijat. Yrityksistä selvitetään tunnettuuden lisäksi arvostus yleisarvosanan ja kahdeksan tuote-/palveluryhmäkohtaisesti valitun yrityskuvan osatekijän suhteen. Lue, mitkä yritykset menestyivät parhaiten tällä mittauskerralla! Lue lisää...

Sosiaalisen median hukatut mahdollisuudet

Kevyt kampanjasisältö arvontoineen ja tarjouksineen on mahdollisesti yleisintä yritysten sosiaalisessa mediassa julkaisemaa sisältöä ja sellaisenaan helppo tapa kerätä joukoittain faneja uutta yhteisösivua rikastuttamaan – ainakin hetkeksi. Mitä kuluttajat sitten yhteisösivustojen tarjonnalta oikein odottavat? Lue lisää...

Kotimaiset brändit valloittivat kärkisijat Suuressa Bränditutkimuksessa 

Brändien arvostus  2012 -tutkimuksessa kymmenen arvostetuimman brändin joukossa oli vain yksi ulkomainen brändi – Google.  Se säilytti juuri ja juuri paikkansa kymmenen parhaan joukossa. Valion voi nousi ”uutena” brändinä suoraan 10 arvostetuimman brändin joukkoon. Sen sijoitus kaikkien tutkittujen brändien joukossa oli kuudes. Fazerin Sininen ja Fazer pitivät sijansa kärkikaksikossa. Lue lisää...

Ajankohtaista markkinatutkimusalalta

Pöhinää Atlantassa – ESOMARin vuosikokous 2012

Kansainvälisen markkina- ja mielipidetutkijoiden yhdistys ESOMARin vuosikokous pidettiin 10.–13.9.2012 kesäisessä Atlantassa. Keskustelun keskiössä oli markkinatutkimusalan kehitys. Ala kasvaa, mutta uudella tavalla.  Markkinatutkimusalan kuumia puheenaiheita ovat "tiedolla johtamisen markkinat", "BIG DATA", markkinatutkimuksen sosiaalisuus sekä tarinankerronta tutkimusten raportoinnissa. Lue lisää...