Uutiskirje 5/2014

 

 

Tutkittua tietoa

Sisältömarkkinoinnin tekijöille ymmärrystä ja faktatietoa tutkimuksesta

Taloustutkimus tekee parhaillaan laajaa tutkimusta suomalaisten verkkosisältöjen käytöstä ja sisältöihin suhtautumisesta yhteisprojektina Vapa Median kanssa. Tutkimus käsittelee erityisesti sitä, millaisia tarpeita erilaisilla kohderyhmillä on sisällölle, sisällön jakelulle ja etenkin sisällön kaupallisuudelle. Lue lisää...

Uusi Suomi Syö Visio -tutkimus pureutuu ruokatrendeihin ja -ilmiöihin

Suhtautuminen ruokaan ja syömiseen jakaa kuluttajia entistä vahvemmin. Kuluttajat näyttävät asennoituvan syömiseen ja ruoan ostamiseen aiempaa äärevämmin. Ruokaan liittyvien valintojen merkitys oman identiteetin ja persoonan ilmentämisessä korostuu. Haluamme erilaistua – olla yksilöitä. Toisaalta ruokateeman voima kuluttajien ryhmäyttäjänä on ilmeinen. Ruoan avulla erottaudutaan ja liittoudutaan. Lue lisää...

Parhaat ICT-alan yritykset 2014

ICT-Feedback -yrityskuvatutkimus selvittää alan yrityskuvat ja kilpailutilanteen neljässä tuote- ja palveluryhmässä. Vastaajina ovat ICT-alan päättäjät ja asiantuntijat. Yrityksistä selvitetään tunnettuuden lisäksi arvostus yleisarvosanan ja kahdeksan tuote-/palveluryhmäkohtaisesti valitun yrityskuvan osatekijän suhteen. Lue, mitkä yritykset menestyivät parhaiten tällä mittauskerralla! Lue lisää...

Uudet kauppakeskukset pääkaupunkiseudulla pärjäsivät vaihtelevasti - Kaari uusien ykkönen

Juuri valmistuneessa Pääkaupunkiseudun kauppakeskukset -tutkimuksessa oli mukana tänä vuonna kolme uutta kauppakeskusta: Ainoa, Kaari ja Liila. Kaari nousi heti ensimmäisenä vuotenaan kouluarvosanalla mitattuna viiden parhaimman kauppakeskuksen joukkoon. Kaaren vahvuuksina moniin muihin verrattuna olivat mm. paikoitustilojen riittävyys ja tilojen viihtyisyys. Lue lisää...

Myydäänkö meille turhaa tekniikkaa?

Otsikon kysymys nousi mieleeni viimeisimmän Web & Mobile Tracking -tutkimuksen tuloksia analysoidessani. Vuotuisessa tutkimuksessa on kartoitettu suomalaisten netin käyttötapoja ja mm. käytössä olevia päätelaitteita. Tutkimustulosten mukaan tablet-tietokoneiden määrä oli kaksinkertaistunut edellisvuodesta jo toista kertaa peräkkäin. Lue lisää...

Ratkaisut

Tilaa esitys digitaalisista tutkimuspalveluistamme!

Tarjoamme tutkimusratkaisuja useimpiin digitaalisen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin. Palvelemme asiakkaitamme kaikissa tutkimustarpeissa liittyen mm. yritysten sisältömarkkinoinnin tukemiseen, sisältöjen käyttäjiin ja käyttöön, verkko- ja some-yleisöjen profilointiin ja segmentointiin, verkon ostoprosesseihin, verkkopalveluiden tutkimuksiin, monikanavakampanjoiden tehokkuuteen, mediatutkimukseen perinteisessä ja digitaalisessa mediassa, brändeihin verkossa, suositteluhalukkuuteen verkossa, NPS:een. Lue lisää...

Kansainvälistä yhteistyötä

Taloustutkimus edusti  WIN/GIA-verkoston konferensissa Kanadassa

Taloustutkimus osallistui kahden henkilön voimin WIN/GIA:n 67th Annual Conference:en Montrealissa. WIN/GIA (Gallup International Association et Worldwide Independent Network of Market Research) -verkostoon kuuluu 72 merkittävää riippumatonta tutkimusyritystä kattaen koko maailman. Verkoston liikevaihto on yli 600 milj. USD. Suomea WIN/GIA:ssa edustaa Taloustutkimus. Lue lisää...

Näkökulmia

Uusin blogikirjoitus: Asiakas ykköseksi, jälleen kerran

Kaikki ovat varmaan elämänsä aikana kohdanneet isoja oivalluksen hetkiä, jotka ovat muokanneet ajattelua ja tapaa arvioida ympäröivää maailmaa. Itse koin yhden tällaisen hetken Niilo Homeen vetämällä kaupan markkinointi -luennolla joskus kaukaisella 90-luvulla. Markkinointi oli siihen saakka tuntunut puuduttavalta guruksi pyrkivien professorien laatikkoleikiltä ja kaaviokisailulta. Lue lisää...