Uutiskirje 4/2014

 

Tutkittua tietoa

Brändien spontaani tunnettuus selvitetty yli 100 tuoteryhmässä

Kysyttäessä mieleen tulevia polkupyöräbrändejä suomalaisille tulee edelleen useimmiten mieleen Helkama. Tunnettuuttaan samassa tuoteryhmässä paransi eniten perinteinen, jo 60-luvulla alkunsa saanut brändi, Jopo. Matkatoimistoista Aurinkomatkat, Tjäreborg ja Finnmatkat toki jatkavat spontaanisti tunnetuimpina brändeinä, mutta kovin nousija on tuoreempi tulokas Suomessa, Apollomatkat. Kuinka sinun brändisi tunnettuus on kehittynyt viimeisen vuoden aikana – entä pahimman kilpailijasi? Lue lisää...

118 paras puhelinpalvelu

Tuoreimman Puhelinpalvelut-tutkimuksen mukaan vuoden 2014 paras puhelinpalvelu on 118. Suomalaiset kuluttajat valitsivat 118 parhaaksi yhteensä 63 eri palvelunumeron joukosta. Tulos perustuu Taloustutkimuksen vuosittain toteuttamaan, suomalaisia edustavaan Puhelinpalvelut-tutkimukseen. Tänä vuonna 118 Numeropalvelu on ensimmäisenä yleisarvosanalla 8,55.  Lue lisää...

Ratkaisut

Taloustutkimuksen uudet analyysimenetelmät mm. Conjoint

Taloustutkimus on vahvistanut menetelmäsalkkuaan Conjoint, MaxDiff sekä Turf -analyyseilla. Analyysimenetelmissä hyödynnetään Sawtooth-ohjelmistoa, joka kiitos asiakkaittemme luottamuksen on otettu ponnekkaasti haltuun. Lue lisää...

Taloustutkimus ja kanadalainen Leger Metrics solmivat kumppanuussopimuksen

Perustamme Leger Metricsin kanssa asiakaspalautteiden hallintaa tukevan huippuyksikön kohdemarkkinoinamme Pohjoismaat ja Baltia. Yhteistyön myötä Taloustutkimuksen tarjonta täydentyy Leger Metricsin kehittämällä Voice of the Customer (VoC) -järjestelmällä, joka on alan johtava teknologiaratkaisu nykyaikaiseen asiakaspalautteen keräämiseen ja asiakaskokemuksen hallintaan. Lue lisää...

Digitaalisen markkinoinnin ja verkkoliiketoiminnan tutkimuspalvelut

Yrityksen verkossa toimimista voi palvelufilosofiamme mukaan lähestyä kahta eri kautta; asiakkuuden johtamisen tai verkkoliiketoiminnan johtamisen kautta. Asiakkuuden johtamisessa puhutaan verkkoasiakkaan tuntemisesta, asiakkaiden mediakäytön tuntemisesta, sisältömarkkinoinnista, brändien elämisestä verkossa sekä sosiaalisen median tuomista mahdollisuuksista. Lue lisää...

Näkökulmia

Uusin blogikirjoitus: Hei suomalainen kauppa, nyt on aika herätä!

Sain suoramarkkinointia sähköpostiin Nikelta. Yleensä en lämpene kovin helposti sähköpostisuorista, tai mistään suorista, mutta kyllä selkeä, visuaalisesti tyylikäs viesti pysäyttää aina vähintään vilkaisemaan mistä on kyse. Nike osaa tämän, on aina osannut. Lue lisää...