Uutiskirje 4/2012

Ratkaisut

Corporate 360° valittiin WIN/GIA-ketjun yhteiseksi kärkituotteeksi

Maailman laajin riippumattomien tutkimusyhtiöiden yhteistyöorganisaatio WIN/Gallup International valitsi Taloustutkimuksen Corporate 360° -tutkimuskonseptin viiden kärkituotteen joukkoon. Palaute oli erittäin myönteistä, ja raati perusteli valintaa näin: ”Hyvin suunniteltu konsepti sopii hyvin erilaisille yrityksille ympärimaailmaa.  Käytännönläheiset tulokset mahdollistavat  tutkimuksen hyödyntämisen helposti”. Lue lisää...

Tutkittua tietoa

118 paras puhelinpalvelu

Tuoreimman Puhelinpalvelut -tutkimuksen mukaan vuoden 2012 paras puhelinpalvelu on 118. Suomalaiset kuluttajat valitsivat 118:n parhaaksi yhteensä 79 eri palvelunumeron joukosta. Lue lisää...

Suorittavan tason työntekijät ja alemmat toimihenkilöt pitävät palkankorotusta ja esimiehen antamaa kiitosta tärkeimpinä palkitsemiskeinoina

Miten tärkeiksi koet seuraavat palkitsemiskeinot itsellesi? Taloustutkimus kysyi asiaa suorittavan portaan työntekijöiltä ja alemmilta toimihenkilöiltä, ja tärkeimmät palkitsemiskeinot olivat palkankorotus ja esimiehen antama kiitos hyvin tehdystä työstä. Kaikista vastaajista 59 % piti palkankorotusta ja puolet esimiehen antamaa kiitosta erittäin tärkeänä. Lue lisää...

Kuluttajat arvioivat henkilöstöpalveluyrityksiä myönteisemmin kuin viime vuonna

Tunnetuimmat henkilöstöpalveluyritykset pääkaupunkiseudulla ovat edelleen Eilakaisla ja Barona. Staff Point on kiilannut kolmanneksi tunnetuimmaksi henkilöstöpalveluyritykseksi. Kouluarvosanalla mitattuna paras henkilöstöpalveluyritys taas... Lue lisää...

Case

Taloustutkimus ja SportElite tähtäävät korkeammalle - Aim Higher

SportElite otti yhteyttä vuoden 2011 alussa Taloustutkimukseen. Urheilusponsoroinnin kehitysyhtiön perustajat Hanna-Maria, Jere ja Tero Seppälä olivat kehittäneet idean lanseerata vastuullisesta sponsoroinnista kertovan tunnuksen sponsorien käyttöön. Merkin tarkoituksena on kertoa, että sen hankkineet yritykset ovat sitoutuneet ns. vastuulliseen sponsorointiin. Tässä vaiheessa tarvittiin apuun markkinatutkimusta, ja Taloustutkimuksen Kati Myrén ja Jari Pajunen pistettiin asialle. Lue lisää...