Uutiskirje 4/2011

Uutiskirje 4/2011

Ajankohtaista

Vaikuttiko Fukushima ydinenergian globaaliin kannatukseen?

Taloustutkimus Oy kuuluu yhteistyöverkostoon nimeltä WIN-Gallup International. Kyseessä on itsenäisten markkinatutkimusyritysten kansainvälinen yhteistyöverkosto, joka muutaman kerran vuodessa tekee globaalin tutkimuksen ajankohtaisesta aiheesta. Tällä kertaa tutkittiin kansalaisten suhtautumista ydinenergiaan heti Fukushiman ydinonnettomuuden jälkeen.
Lue lisää...


Tutkittua tietoa

118 Numeropalvelu on valittu parhaimmaksi puhelinpalveluksi

Tuoreimman Puhelinpalvelut -tutkimuksen mukaan vuoden 2011 paras puhelinpalvelu on 118 Numeropalvelu. Suomalaiset kuluttajat valitsivat 118 Numeropalvelun parhaaksi yhteensä 82 eri palvelunumeron joukosta.
Lue lisää...

10 vuotta korkeakoulujen imagotutkimusta – havaintoja vuosien varrelta

Taloustutkimus toteutti ensimmäisen valtakunnallisen 17-29-vuotiaiden suomalaisten keskuudessa tehtävän korkeakoulujen imagotutkimuksen vuonna 2002, minkä jälkeen tutkimus on toistettu vuosittain. Tutkimus on vuosien saatossa kehittynyt ja muuttunutkin, mutta isosta osasta kysytyistä asioista löytyy historiatietoja ensimmäiseen tutkimuskertaan saakka. Nyt esittelemme muutamia poimintoja aiempien vuosien ja uusimman tutkimuksen tuloksia vertailemalla.
Lue lisää...

Mitä kuluttajat haluavat yrityksiltä verkossa? Se selviää uudesta Verkon sisällöt –tutkimuksesta, jonka ensimmäisen luvun voit ladata veloituksetta!

Sosiaalinen media ja sen yrityksille kohdistamat vaatimukset askarruttavat monia markkinoijia. Tulisiko yrityksen mennä Facebookiin, ja millä konsteilla yritys pääsisi siellä kuluttajien kaveriksi? Tuoreesta Verkon sisällöt -tutkimuksesta käy kuitenkin selvästi ilmi, että yrityksiä ei kaivata Facebookiin. Yrityksiltä toivotaan verkossa jotain aivan muuta kuin kaveruutta.
Lue lisää...