Uutiskirje 3/2014

 

Tutkittua tietoa

Menestyvien johtoryhmien ja hallitusten piirteitä

”Johtoryhmillä ja hallituksilla on suuri merkitys organisaation arvolle”, toteaa työpsykologian tohtori Helena Åhman. Nyt saatavillanne on sekä tutkimustietoa että uusia välineitä johtoryhmien ja hallitusten toiminnan kehittämiseksi. Menestyvän ja tulevaisuuteen katsovan johtoryhmän on täytettävä monta edellytystä. Johtoryhmän menestymiseen vaikuttavat muun muassa... Lue lisää...

Tampere kaupungeista edelleen vetovoimaisin - 30 % suomalaisista voisi ajatella muuttavansa Tampereelle

Tampere arvioitiin jälleen vetovoimaisimmaksi kaupungiksi Taloustutkimuksen Kaupungit: Muuttohalukkuus 2014 -tutkimuksessa: 30 % suomalaisista voisi kuvitella muuttavansa Tampereelle. Suomalaiset arvioivat Tampereen myös kokonaismielikuvaltaan parhaaksi asuinpaikaksi Taloustutkimuksen Kaupungit: Muuttohalukkuus 2014 -tutkimuksessa. Toiseksi paras kokonaismielikuva kaupungeista oli Helsingillä ja Jyväskylä piti kolmannen sijoituksensa. Lue lisää...

Ratkaisut

Haluatko tehdä tulosta verkossa?

Kyllä kiitos, kukapa ei haluaisi. Valitettavasti tieto lisää tuskaa, eli mitä enemmän verkossa toimimista ajattelee, suunnittelee ja ehkä kokeileekin, sitä selvemmäksi käy, ettei kaikki olekaan niin helppoa. Tarvitaan nettisivuja, kauppapaikkaratkaisuja, suunnittelupalveluja, verkkostrategiaa jne. Kaikkea pitää optimoida hakukonenäkyvyydestä lähtien, pitää osata mainostaa oikein ja kustannustehokkaasti, pitää ylipäätään ymmärtää mistä ne siellä mainos- tai digisuunnittelutoimistossa puhuvat. Lue lisää...

Näkökulmia

Uusin blogikirjoitus: Tuloksellinen verkkoliiketoiminta ei synny itsestään

Eikä tuloksellinen verkkoliiketoiminta tarvitse olla pelkkä hieno lause pienellekään pk-yritykselle, joka myy tuotteitaan kivijalassa. Verkossa on se hyvä puoli, että siellä on jokaiselle jotakin, ainakin mahdollisuuksia. Mahdollisuuksia parantaa esimerkiksi omaa liiketoimintaansa. Jollekin se voi olla oma verkkokauppa, mutta useimmille se on tapa tehdä omaa yritystä tunnetummaksi asiakkaiden keskuudessa, tavoittaa uusia myynnin kohderyhmiä, markkinoida omia tuotteita tai palveluita, kommunikoida asiakkaiden kanssa, palvella heitä paremmin tai vaikuttaa yrityksen brändimielikuvaan. Lue lisää...