Uutiskirje 2/2014

 

 

Tutkittua tietoa

Osaatko rikkoa ajattelun rajoja?

Totuttuja ajattelun rajoja rikotaan heikosti tiimissä työskennellessä.  Esimies ei riko ajattelun rajoja aktiivisesti. Minäkään en riko ajattelun rajoja aktiivisesti, vaikkakin teen sitä selkeästi useammin kuin esimies saatikka sitten tiimi. Tämä selviää Taloustutkimuksen internetpaneelissa keräämästä tietopankista. Lue lisää...

Jalkapallo noussut ensimmäistä kertaa arvostetuimmaksi urheilulajiksi

Tämä selviää juuri valmistuneesta Taloustutkimuksen Sponsorointi & urheilun arvomaailma -tutkimuksesta, jossa suomalaiset arvioivat eri urheilulajeja. Vuosia arvostetuimpana pidetty jääkiekko joutui nyt tyytymään kolmanteen sijaan. Toiseksi eniten suomalaiset arvostavat yleisurheilua. Eniten vuodessa on kuitenkin noussut koripallon arvostus. Viime vuonna vasta 20. arvostetuin laji pompahti kärkikymmenikköön jaetulle 10. sijalle. Lue lisää...

Ratkaisut

Digimarkkinoinnin virtuaalikonsultin jälleenmyynti alkanut – maailman ensi-ilta

Taloustutkimus on aloittanut aivan uudenlaisen digitaalisen markkinoinnin virtuaalisen konsultin, Digivelhon jälleenmyynnin Suomessa. Digivelho on verkkopalvelu, jonka avulla yritykset voivat keskitetysti seurata verkkosivustojensa ja sosiaalisen median kanaviensa käyttöä ja tuloksellisuutta yhden dashboardin avulla. Digivelho sisältää myös Oppaan, joka tarjoaa yritykselle rautaisannoksen tietoa digitaalisesta markkinoinnista ja verkkoliiketoiminnasta palveluun kirjoitetun oppaan muodossa. Lue lisää...

Taloustutkimus uudistuu

Digital Research & Innovation -yksikön esittely

DRI tarjoaa uusia tutkimusratkaisuja voimakkaasti kehittyvän digitaalisen markkinoinnin tarpeisiin. Palvelemme asiakkaitamme kaikissa tutkimustarpeissa liittyen mm. verkon sisältömarkkinointiin, muuhun digimarkkinointiin, verkkoliiketoimintaan ja -kaupankäyntiin. Lue lisää...

Näkökulmia

Voiko 200 000 vastaajaa olla väärässä?

Vastaus otsikon kysymykseen: kyllä voi, jos otantaa ei ole tehty satunnaisesti ja tilastollisesti edustavalla tavalla. Ukrainan kriisin kiristyessä maaliskuun alussa Ilta-Sanomat ja Iltalehti kysyivät verkkosivuillaan, pitäisikö Suomen liittyä Natoon. Vaikka lehtien kyselyyn tuli jättiläismäisiä vastaajamääriä, jopa 200 000, tulokset olivat silti vinoutuneita. Lue lisää...

Uusin blogikirjoitus: Markkinatutkimus onkin vain mielikuvia

Kävin hämmentävän keskustelun tällä viikolla erään potentiaalisen asiakkaamme, hyvin kokeneen tutkimusten ostajan ja hyödyntäjän kanssa. Keskustelimme heille tarjoamamme internetpohjaisen tutkimuksen hinnasta, projekti oli kilpailutettu ja olimme kallein tarjoaja. Lue lisää...