Uutiskirje 2/2013

Tutkittua tietoa

Groove FM ja Lumme onnistuivat lisäämään arvostustaan eniten mainonnan avulla

Brändien arvostus  -tutkimuksessa selvitetään vuosittain muun muassa sitä, kuinka mainonnan näkeminen vaikuttaa brändien arvostukseen.  Tutkimus on osoittanut, että mainonnan huomaaminen voi joko lisätä arvostusta, vähentää sitä tai olla vaikuttamatta arvostukseen juurikaan.  Kaikkein arvostetuimmilla brändeillä (esim. Fazer, Fiskars tai Valio Voi) mainonnan huomaamisella ei ole enää juurikaan arvostusta lisäävää vaikutusta. Lue lisää...

Suomalaiset brändit dominoivat tunnetuimpien verkkobrändien listaa

Google ja Facebook ovat suomalaisten netinkäyttäjien spontaanisti parhaiten tuntemat verkkobrändit. Nämä brändit tulivat eniten suomalaisten mieleen, kun heitä pyydettiin mainitsemaan nimeltä tuntemiaan verkkobrändejä. Kotimaisista verkkobrändeistä eniten spontaaneja mainintoja sai Verkkokauppa.com. Vaikka listan ensimmäinen ja toinen sija menivät ulkomaisille brändeille, kotimaisilla verkkobrändeillä menee hyvin: seitsemän kymmenestä tunnetuimmasta verkkobrändeistä on suomalaisia. Lue lisää...

Ratkaisut

Hyödynnä Omnibus-tutkimusten laajaa tausta-aineistoa!

Taloustutkimuksen Omnibus-monitilaajatutkimuksen yhteydessä kerätään jatkuvasti taustatietoa kotitalouksista. Ajamalla talouksien omistus-, kulutus- ja mediakäyttötietoja keskenään ristiin valitulta ajalta voimme koostaa nopeasti erilaisia kiinnostavia analyyseja, kuten: Millaisilla talouksilla on teräväpiirtotelevisio? Minkä kaupparyhmittymän kanta-asiakkaita nämä taloudet ovat? Käyttävätkö näiden talouksien vastaajat enemmän nettiä kuin mitä katsovat televisiota? Voidaan myös tarkastella, miten nämä asiat ovat kehittyneet vaikkapa viimeisen viiden vuoden aikana. Lue lisää...