Uutiskirje 2/2011

Uutiskirje 2/2011

Tutkittua tietoa

Sijaintipohjaiset sovellukset matkapuhelimessa luovat mahdollisuuksia markkinoijalle

Matkapuhelimella käytettävät sovellukset, jotka perustuvat käyttäjän sijaintitietoon ovat suosittuja maailmalla. Suomessa niiden käyttö ei vielä ole räjähtänyt, vaikka yhä useampi suomalainen kantaakin taskussaan paikannuksen mahdollistavaa älypuhelinta. Hitaampaan leviämiseen on osaltaan vaikuttanut varmastikin se, että sovellukset ovat usein alkujaan suunniteltu lähinnä iPhonelle tai Android-käyttöjärjestelmää käyttäville puhelimille, kun suomalaisten ylivoimaisesti suosituin matkapuhelinmerkki on Nokia.
Lue lisää...

Virtualisointi etenee vauhdilla yrityksissä

Palvelimien virtualisointi yrityksissä on jo valtavirtaa ja työasemienkin virtualisointi on käynnistynyt. Yli puolessa tutkituista yrityksistä palvelimien virtualisonti on toteutettu tai projekti on käynnissä. Palvelimien osalta yksi virtualisointialusta on selvä markkinajohtaja, kun taas työasemissa tilanne on vielä melko tasainen kolmen suosituimman vaihtoehdon kesken. Virtualisointi on edennyt toistaiseksi nopeimmin suuremmissa yrityksissä.
Lue lisää...


Ratkaisut

Segmentoinnin avulla enemmän irti kohderyhmästä

Muutaman viime vuoden aikana olen ilolla havainnut, että oman asiakaskunnan tai potentiaalisen kohderyhmän entistä tarkempi tunteminen ja hyödyntäminen ovat kasvattaneet merkitystään yritysten keskuudessa. Yhtenä syynä tähän on varmasti taloudellinen taantuma, jolloin yritykset viimeistään havahtuivat pitämään paremmin kiinni nykyisistä asiakkaistaan.  Uusien asiakkaiden hankinta on päivä päivältä vaikeampaa ja usein myös erittäin kallista verrattuna pitkälläkin aikajänteellä saavutettavaan tuottoon.
Lue lisää...


Uusi blogikirjoitus

Markkinatutkijan tehtävät – rakettistartti urakehitykseen

Markkinatutkimusalaa ei ole usein pidetty kovin kiehtovana nuorten markkinoinnin ammattilaisten keskuudessa. Olemme Sielun Veljiä lainatakseni olleet ”ylpeitä tiskirättejä”.
Lue lisää...