Uutiskirje 1/2014

Tutkittua tietoa

Pääkaupunkiseudun vuokranantajat arvioitiin jälleen

Tunnetuimmat vuokranantajat pääkaupunkiseudulla ovat myös vuonna 2013 VVO Vuokra-asunnot, SATO Vuokrakodit sekä Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö (HOAS). Tutkimuksessa olivat ensimmäistä kertaa mukana yksityiset vuokranantajat yleisellä tasolla, ja ne saivatkin selvästi nimettyjä toimijoita paremman kouluarvosanan. Yksityisten vahvuutena on erityisesti asuntovaihtoehtojen monipuolisuus, asuntojen kunto ja kiinteistöhuollon toimivuus. Lue lisää...

Taloustutkimus toteutti laajan mielipidetutkimuksen maaseudusta

Suomalaisten mielikuva maaseudusta on erittäin myönteinen. Maaseutuun liitetään vahvasti luonto, aitous ja hyvä elämä. Myös ympäristöystävällinen elämäntapa kuuluu suomalaisten mielestä nimenomaan maaseutuun. Sen sijaan negatiivisia määreitä, kuten stressiä ja kansantalouden rasitteena olemista, maaseutuun ei juuri liitetä. Maaseudun ja kaupunkien nähdään täydentävän toisiaan. Lue lisää...

Iso muutos käynnissä

Tutkimuksen mukaan internetiä jollain mobiililaitteella käyttävillä suomalaisilla netin mobiilikäytön osuus hipoo jo 40 prosenttia kaikesta internetin käytöstä.  Samalla kun tablet-tietokoneiden käyttäjämäärät kaksinkertaistuivat jo kolmantena peräkkäisenä vuotena, kyse on merkittävästä asiasta sivustosuunnittelun kannalta. Ymmärrys käynnissä olevasta netin käytön muutoksesta on ensiarvoisen tärkeää kenelle tahansa verkkopalvelua tai -kauppaa pyörittävälle. Lue lisää...

Suositellaanko yrityksesi verkkobrändiä?

Suositteluindeksi on yksi asiakasuskollisuuden ja -tyytyväisyyden tärkeimmistä perusmittareista. Se kertoo miten kuinka halukkaasti asiakkaasi brändiäsi suosittelevat omissa verkostoissaan. Suositteluindeksi (Net Promoter Score –tekniikalla) on nyt saatavilla yli 170 suomalaisesta ja ulkomaisesta verkkopalvelusta. Lue lisää...

Caset

Jimm’sille loistavat tulokset Taloustutkimuksen Corporate 360° -tutkimuksessa

Jimm’s PC-Store Oy seuraa vuosittain asiakastyytyväisyytensä tasoa Taloustutkimuksen Corporate 360° Customer -konseptin avulla. Käytännönläheinen tutkimuskonsepti kertoo yrityksen edelleen vahvistettavat ja säilytettävät vahvuudet sekä ensi- ja toissijaiset kehityskohteet. Näihin panostamalla Jimm’s on pystynyt vuosittain kehittämään toimintaansa ja lisäämään asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta tämänhetkiselle erinomaiselle tasolle. Lue lisää...

Kvalitatiivinen On Line Yhteisö & Chatit – Yle sai ymmärrystä edelläkävijöiden mediankäyttötottumuksista

Ylen yksi tavoite on tarjota kiinnostavaa monimediallista sisältöä asiakkailleen. Pysyäkseen mukana mediakentän nopeassa ja jatkuvassa muutoksessa Yle toteutti Taloustutkimuksen kanssa laajan kvalitatiivisen tutkimuksen, jossa kuultiin edelläkävijöitä. Tutkimuksen avulla Yle halusi syventää ymmärrystään edelläkävijöiden mediankäyttötottumuksista sekä median käyttöön liittyvistä kokemuksista ja fiiliksistä. Lue lisää...

Taloustutkimus uudistuu

Puhelinnumeromme muuttuvat 10.2.2014

Taloustutkimuksen vaihteen numero 10.2.2014 alkaen on 010 758 511.

Ryhmitimme osaamistamme megatrendien edessä

Viime vuosien ja tulevien megatrendejä ovat digitalisoituminen ja kansainvälistyminen. On hyvin vaikea löytää toimialaa, jota digitalisoituminen ei olisi koskettanut syvästi ja jopa muuttanut toimialan yritysten luonnetta ja rakennetta. Digitalisoituminen ja kansainvälistyminen ovat niitä avainsanoja, joiden pohjalta myös Taloustutkimus on asemoinut strategiaansa uudelleen. Lue lisää...

Taloustutkimuksen Qualitative tiimi esittäytyy

Taloustutkimuksen uudistuminen toi taloon myös oman Qualitative tutkimustiimin. Kvalitatiivisia tutkimuksiahan on Taloustutkimuksessa tehty menestyksekkäästi vuosikymmeniä, mutta nyt kvalitatiivisesti orientoituneet tutkijat ovat entistä tiiviimmässä yhteistyössä, jotta asiakkaille voidaan tarjota vain parasta osaamista ja innovatiivisia tutkimusratkaisuja niin perinteisillä kuin uudemmillakin kvalitatiivisilla menetelmillä live tapahtumista on line kvaleihin. Lue lisää...

SoMe

Seuraa meitä LinkedInissä!

Haluamme olla asiakkaitamme lähellä ja some on yksi lisäkanava väliseemme kommunikointiin. Käy tutustumassa LinkedIn-yrityssivuihimme ja klikkaa itsesi seuraajaksi, niin saat päivityksemme jatkossa automaattisesti LinkedIn-uutisvirtaasi! Seuraaminen kannattaa, sillä lisäämme sivuillemme vuoden 2014 aikana entistä enemmän sisältöä, ei pelkästään meistä vaan myös koko toimialaa kiinnostavista asioista. Lue lisää...

Näkökulma

Uusin blogikirjoitus: Kysyvä ei tieltä eksy

Suomalaisten yritysten on aina pitänyt pärjätä kansainvälisessä kilpailussa ilman ison kotimarkkinan voimaa, suojaa tai vetoapua. Digimurroksen myötä kv. kilpailu on kovenemassa ainakin parilla megamomentilla. Jotta yritys voi rakentaa digimurroksesta ja uudenlaisesta kilpailusta menestys- eikä menetystarinan, on sen panostettava markkinatutkimukseen.  Lue lisää...