Uutiskirje 1/2013

Tutkittua tietoa

Puhelimen yleistyvä nettikäyttö luo uusia haasteita yrityksille

Taloustutkimuksen tuoreen Web & Mobile Tracking 2012 -tutkimuksen mukaan internetiä viikoittain käyttävistä suomalaisista 33 prosenttia selaa verkkosivuja puhelimellaan ainakin muutaman kerran viikossa. Kasvua syksystä 2011 on siten 9 prosenttiyksikköä. Lue lisää...

Ainu suositelluin brändi ja lastentarvikkeet suositelluin tuoteryhmä suuressa bränditutkimuksessa

Brändien arvostus  2012 - tutkimuksessa selvitetään arvostuksen lisäksi myös kunkin brändin käyttäjien suositteluhalukkuutta. Suositelluin tuoteryhmä kokonaisuutena ovat lastentarvikkeet, josta löytyy myös kaikkein suositelluin brändi – Ainu, jota suosittelee peräti 83 % käyttäjistä. Koko bränditutkimuksen arvostetuin brändi, Fazerin Sininen, on toiseksi suositelluin. Lue lisää...

Kilpailuttamassa viestintätoimistokumppania?

Miten yhteistyö viestintätoimistokumppanin kanssa sujuu? Harkitseeko yrityksenne toimiston kilpailuttamista? Taloustutkimuksen kattava ajantasapaketti antaa tietoa päätöksenteon tueksi eri viestintätoimistojen ja asiakaslehtien tekijöiden vahvuuksista ja heikkouksista. Lue lisää...

Haetaan kumppania pilottitutkimukseen

Onko yrityksesi uuden vuoden lupauksena sosiaalisen median tehokkaampi hyödyntäminen tutkimuksessa, tuotekehityksessä tai markkinoinnissa? Taloustutkimus hakee paria kiinnostunutta yritystä some-tutkimuspilottiinsa edulliseen omakustannushintaan! Lue lisää...

Ratkaisut

Uusi Rakentavan työelämän kartoitus yhdistää Hunting Mindsin työpsykologian asiantuntemuksen ja Taloustutkimuksen henkilöstötutkimusosaamisen

Taloustutkimus ja Hunting Minds ovat yhteistyössä kehittäneet uudenlaisen henkilöstötutkimuksen: ATT – Rakentavan työelämän kartoituksen.  ATT kuvaa kolmea sekä tuloksen että hyvinvoinnin kannalta olennaista aluetta: Ajattelun kehittäminen, Tunteiden rakentaminen ja Tekemisen selkeyttäminen. Tutkimuksen sisältö perustuu viimeisimpään tietoon ihmismielestä. Lue lisää...

Mainonnan tutkimuksella lisää tehoja mainontaan

Mediamainontaan investoitiin Suomessa viime vuonna noin 1 353 miljoonaa euroa. Tutkimus on tärkeä osa mainonnan onnistumisen varmistamisessa. Markkinatutkimus voi auttaa mainonnan tehokkuuden mittaamisessa ja toimivuuden parantamisessa. Lue miten!

Tutkimusnumero vauhdittaa ilmoitusmyyntiä

Tutkimusnumeroajattelu on yleistynyt viime vuosina. Miltei kaikki kustantajat tarjoavat asiakkailleen tutkimuspalveluja. Hyvin yleinen on ns. ”tutkimusnumero”, jossa tutkitaan tietystä numerosta kaikki vähintään koko sivun ilmoitukset. Tutkimusnumerosta on ilmoitusmyyjälle monia etuja. Lue lisää...

Laatujärjestelmän tutkimukset

Tiedätkö miten markkinatutkimusta voi hyödyntää laatujohtamisessa ja tiedon keräämisessä laatujärjestelmän mittaristossa käytettäväksi? Corporate 360° -tuoteperheen avulla voidaan parantaa ja tehostaa nykyisiä tutkimuksia ja niiden hyödyntämistä laatujohtamisen näkökulmasta. Lue lisää...

Uutta yhteistyötä

Taloustutkimus Suomalaisen Työn Liiton jäseneksi

Taloustutkimus Oy liittyi vuoden 2013 alusta Suomalaisen Työ Liiton jäseneksi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Taloustutkimuksella on oikeus käyttää tutkimustensa yhteydessä Avainlippu -tunnusta  tai Suomalaista Palvelua  -tunnusta. Lue lisää...